miercuri, 25 martie 2015

" Zgarcita" . Sa ne pazim de lacomie!

    Continuam aventura noastra , si cunoastem pe cea de-a cincea  batranica care a incercat sa aiba izbanda asupra lui Jim.
        In timp ce Mary-Jane se juca minigolf, Jim  veni la ea in vizita cu gandul bun de a se juca impreuna, doar ca se intampla ceva foarte ciudat " in mainile lui aparu o cutie mare de carton, cu un lacatel adevarat pe ea". Era cutia cu soldatei din plumb pe care atat de mult si-a dorit-o. Mary-Jane  il saluta bucuroasa si il ruga sa ii arate soldateii dar Jim o respinse neprietenos. El nu mai fusese pana atunci zgarcit  iar Mary-Jane ramase cu ochii in lacrimi.
   Si asa si-a facut intrarea Miss Greedy, zisa Zgarcita. Atunci incepu Jim sa inteleaga de ce se purtase asa .
  Miss Greedy incerca sa-l mai ademeneasca cu cateva cadouri, dar Jim ii raspunse categoric: "Nu incercati sa ma ademeniti.Am inteles cum stau lucrurile.Cand am s-o vad din nou pe Mary-Jane, am sa-i propun sa ne jucam impreuna"

 
Am inceput prin a  afla impreuna ce inseamna sa fii zgarcit( Conform DEX: Zgarcit -" care strange cu lacomie bunuri materiale; avar.  Lipsit de generozitate".) Dupa cateva clipe, D. a ajuns la concluzia ca are prea multe jucarii si a hotarat sa faca un pachet pentru a face cadou unor copiii in nevoie. 

Activitatile au fost centrate de asemenea in jurul temei:

1. Scriem numele batranei
 D. a scris numele batranicii pe  rochita maro


Am folosit literele magnetice , asezate in ordine alfabetica dupa modelul alfabetului mobil de tip Montessori.

 D. a scris numele batranei despre care am povestit

Apoi,R. a asezat sub cuvantul scris de D. alte litere magnetice pentru a alcatui acelas cuvant.
 Ea nu cunoaste literele si le-a potrivit doar dupa forma, dar in timp ce le aseza, surioara ei ii spunea ce suntete sunt, iar ea le repeta.

2. ...Prea multe dorinte
Cu aceasta activitate, am vrut sa punctez ce se intampla cand avem prea multe dorinte pe care le adunam  in inima.
 Am folosit cuburile din lemn  ce reprezentau " dorintele"
 si doua inimi din carton , cate una pentru fiecare
 Fiecare din ele trebuiau sa spuna cate o dorinta , si apoi sa o puna  pe inima, fiecare " dorinta" venea deasupra alteia si tot asa.( M-am bucurat sa aflu ca nu au prea multe dorinte, unele fiind repetate)

Cu fiecare " dorinta" turnul din inima crestea tot mai mare , pana cand... s-a prabusit.
   Le-am explicat ca prea multe cereri si dorinte de avea mai multe lucruri decat ai nevoie, duc la LACOMIE. Am vorbit despre zgarcenie , generozitate si multumire.
Am intors inima , iar pe cealalta parte am descoperit o invatatura sanatoasa data direct de Domnul IIsus Hristos (Evanghelistul Luca 12:15)


  Am vorbit despre limita intre a avea cat iti trebuie si a avea mai mult decat ai nevoie. Ex. iti ajunge o papusa sau doua sau ai nevoie de 4 sau 5, iti ajunge un set de creioane colorate sau trebuie sa ai 3, ce faci daca ai  prea multe?etc

3. Exercitiu: ma pot bucura si cu mai putin.

La final am scos plastelina , un set din 5 cutii de culori diferite,  si am anuntat ca urmeaza  sa ne jucam ( una din activitatile lor preferate)....dar avem o singura regula. Trebuie sa aleaga o singura cutie din cele 5, si deci o singura culoare. Desi la inceput , recunosc, au avut o usoara dezamagire, le-am motivat si m-am aratat incantata de a avea impreuna o activitate  placuta .
Au ales cutia mov
 si in momentul cand degetelele au inceput sa modeleze, bucuria a fost ca si cum ar fi avut cele mai mari si frumoase cutii cu plastelina. Imaginatia a zburat iar degetelele au lucrat fara limite de la floricele la pizza si ciupercute....DA si totul cu o micuta cutie.

    Iata o noua provocare, aceea de a ne invata copiii sa nu fie zgarciti.

   Intr-o lume  a consumerismului si materialismului , copiii primesc si primesc si primesc lucruri,  sub forma de  cadouri fara nici o ocazie( de inceput de scoala, de final de scoala, de week-end, de vacanta etc) sau  recompense pentru ...ascultare( ce se intampla daca nu primesc recompensa?).  Astfel sa nu ne asteptam ca ei vor cunoaste singuri limitele si pur si simlu nu-si vor mai dori, ba din contra,totul este un lant cu cat primesc mai mult cu atat isi doresc mai mult. 
    Un copilas de 3 ani care se taveste pe jos si tipa pentru a primi un lucru  este doar o copie la scara mai mica a adultului lacom si zgarcit ce va folosi alte metode pentru a obtine neaparat lucrurile pe care si le doreste.
    Este clar ca radacina zgarceniei si lacomiei se afla in copilaria timpurie, si din punctul meu de vedere  singura modalitate care da roade este aceea a EXEMPLULUI PERSONAL.
    Asadar arata-le copiiilor tai cum sa traiasca o viata care nu este centrata in jurul bunurilor materiale, arata-le care este adevarata fericire si invata-i ca valoarea lor nu sta in multimea lucrurilor pe care le au.

O zi frumoasa, frumoasa sa aveti!
  

   
   
  
 


    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

related post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...