marți, 17 martie 2015

" Murdarica" si obiceiurile bune de igiena

     " Te-ai spalat pe maini?... dar pe dinti?", " Te-ai spalat cu sapun?" si alte asemenea fraze  sunt repetate aproape obsesiv de catre majoritatea parintilor de prescolari .  Cred ca toti parintii s-au aflat cel putin o data in situatia de a-si privi copiii cum, dupa ce se joaca in nisip isi baga degetele in gurita sau in nas, pun mana pe tot felul de animalute sau insecte sau baga in gura  ceva ce a cazut pe jos.      Toate acestea fac parte din copilarie  si nu trebuie sa ne punem copiii intr-un glob de cristal, dar cred ca este vital sa-i invatam pe copiii nostri conceptele de baza ale igienei corporale, iar asta, inca de la inceputul vietii, ceea ce ii va feri de multe boli si ii va ajuta  sa deprinda un stil de viata sanatos pe viitor.
      In ceea ce priveste igiena , mi-am invatat copilasii cu  elementele de baza: apa si sapun, pasta si periuta, iar pentru ca fetitele au parul lung, folosim un sampon special si o perie.
      Acestea fiind spuse, ne intalnim din nou cu Mary -Jane , care in aceasta dimineata are din nou o vizita surpriza , de data aceasta de la Miss Messy: Murdarica.
        Desi fusese invatata inca de mica sa se spele pe fata si pe dinti, in dimineata aceasta , cea de-a treia batranica incerca sa o dezvete de aceste obiceiuri bune. Ii darui chiar si o cutie cu bomboane: "Nimeni nu stie ce s-ar fi putut intampla daca exact in acea secunda , pe Mary- Jane n-ar fi inceput sa o doara un dinte. Era un dinte de lapte. Cel mai probabil ii venise deja vremea sa cada."
 Fetita trase insa o sperietura grozava , crezand ca desi doar o singura data nu s-a spalat pe dinti, ii vor cadea toti dintii. Astfel ca ii spuse Murdaricii sa nu mai incerce sa o amageasca .
 Batranica disparu, la fel si rochita  pepit( in doua culori cu patratele) cu care o imbracase pe Mary -Jane. Acum era din nou in halatul ei pufos si isi nota invatatura de azi in caietul ei special:
         A fost o lectie buna si pentru noi, pentru ca am reamitit despre cat de important este sa ne spalam atat pe dinti cat si pe maini.
         D. a decupat si a scris numele celei de-a trea batranici care a vizitat-o pe M-J, si care incearca se ne viziteze si pe noi .
        Au inteles ca in realitate nu apare langa noi  o batranica  care vrea sa ne faca sa  nu ne spalam, dar la noi apare uitarea, sau neglijenta... sau  lenea.Si acestea sunt cele cu care noi trebuie sa ne luptam.

        La prima activitate am pregatit o tava pe care am pus lucrurile pe care noi le folosim cel mai des in igiena  si le-am lasat sa povesteasca despre cum le folosim pe fiecare.

   Pe tavita am pus si lotiunea de baie pentru bebelusi a lui A.- am povestit de ce si bebelusii trebuie sa faca baie regulat , desi nu pun mana pe  obiecte murdare sau nu se joaca in nisip.
   De asemenea tot la capitolul bebelusi, i-am dat lui A. periuta de dinti speciala  pentru a " peria" cei 4 dintisori , de fapt de cateva zile au mai " rasarit " inca 2, dar  abia se observa.

 

Capatul special de la coada periutei era perfect pentru masajul gingiilor
 
   Cu D. si R. am inceput ingrijirea dintilor  la fel ca si cu  micul A.  dupa ce au aparut primii dintisori si nu am folosit pasta la inceput, si chiar dupa ce am inceput sa folosesc, pana in jurul vartsei de 2 ani, am folosit foarte putina.

    Am exersat apoi periajul.
 R. pe un leggo ,
 
 D. pe o tavita pentru cuburi de gheata

    Urmatorul a fost un exercitiu de motricitate in care puneau dintii ( boabe de fasole) cu mana intr-o " gingie" din plastelinina , dupa care trebuiau sa faca pe stomatologul si sa-i  extraga cu penseta .


    Ultima data am facut un  mic experiment  cu ajutorul unui mar in care am facut o gaura si l-am lasat de seara pana dimineata sa vedem ce se intampla. Am explicat ca daca nu periem dintii la fel actioneaza si bacteriile care intra in dinti si formeaza cariile...discutia s-a extins pana la bacteriile care intra in corp daca mainile nu sunt spalate.
 Marul va ramane in continuare sub observatie pentru a observa ce se intampla cu el in urmatoarele zile.

   O zi frumoasa, frumoasa sa aveti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

related post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...