vineri, 27 februarie 2015

Activitati de turnare si transfer. Hranim puiul in stil Montessori

      
         Despre activitatile de transfer al diferitelor graunte si seminte si turnare a apei, vreau doar sa mentionez pe scurt cateva aspecte : sunt benefice in dezvoltarea  abilitatilor motrice ale copiilor si ajuta mult la coordonarea miscarilor si dezvoltarea muschilor care mai tarziu vor folosi in activitati mai complexe.Sunt activitati potrivite pentru copiii mai mici , incepant chiar de la 18 luni.
         De fapt  ce imi place, este faptul ca la baza acestor activitati simple sta principiul Montessori de " autocorectare a erorilor",de exemplu, in caz  ca varsa apa pe langa, o sterge singur cu buretele. La fel de mult imi place ca poti folosi dupa bunul plac orice ai la indemana prin casa., doar imaginatie sa ai.
         Desi in practica montessoriana sunt recomandate vasele de sticla , noi folosim atat sticla cat si plastic. E drept ca daca vasele sunt din sticla se va activa si grija copilului de a nu sparge vasele si deci, grija pentru lucruri in general. Pana la urma principiul dupa care se coordoneaza in general intreaga  activitate Montessori  este: " Ajuta-ma sa ma descurc singur!".
        
        Ce am facut noi?
        Daca tot am vorbit despre gaini si pui aici si aici, am invatat si cu ce se hranesc gainile: cu graunte, iarba si buruieni, dar si ca le place sa bea apa. Asa ca, am initiat o activitate in sti montessori (  evident:)) prin care am hranit si am adapat puisorul nostru cel pufos.

Mai intai l-am hranit cu graunte (niste arpacas uitat prin camara).

 Dupa ce puiul s-a saturat, iar grauntele mutate de multe ori dintr-un bol in altul,  i s-a facut sete iar R(3) i-a turnat apa
Cu apa a fost mai atractiv pentru R, mai ales ca  la final puiul a facut o baie si a fost bine spalat cu buretele.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

related post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...